Danas je marketinška strategija gotovo nezamisliva bez društvenih mreža i raznih platformi namijenjenih za reklamu Vaših usluga i proizvoda. No jeste li znali da se oglašavanje putem Facebooka, Google-a i sličnih platformi smatra poslovanjem s inozemstvom, te samim time iziskuje poseban porezni tretman?
PDV identifikacijski broj
Ukoliko želite surađivati s poreznim obveznicima iz EU, bilo da su to platforme za oglašavanje ili platforme za pružanje usluga, dužni ste prije početka poslovanja zatražiti PDV identifikacijski broj – PDV ID broj.
Kod postavljanja Google i Facebook kampanje oglašavanja trebat ćete upisati PDV ID broj, stoga bi bilo dobro na vrijeme zatražiti izdavanje PDV identifikacijskog broja kod nadležne ispostave Porezne uprave ili putem portala e-porezne.
*Samom dodjelom PDV ID broja rezident se ne upisuje u registar obveznika PDV-a.
Obračun PDV-a
Račun, koji Google tj. Facebook izdaje, je bez iznosa PDV-a, a korisnik je samostalno odgovoran za određivanje i plaćanje PDV-a. Dakle, na primljenu uslugu od poreznog obveznika iz EU potrebno je obračunati PDV po stopi od 25%, te elektroničkim putem predati obrazac PDV i obrazac PDV-S. Rok za podnošenje obrasca je 20. dan u tekućem mjesecu za prethodni mjesec, dok je obveza plaćanja PDV-a do zadnjeg dana u tekućem mjesecu za prethodni mjesec.
Ako ste u sustavu PDV-a tada će platforma prenijeti poreznu obvezu na Vas kao korisnika (reverse charge). U poreznom smislu to znači da ćete obračunati PDV iskazati kao obvezu i kao pretporez, dobivši time neutralni učinak na sam obračun.
Ako niste u sustavu PDV-a, tada nakon obračuna PDV-a, taj PDV morate i platiti.